5 lépés hogy interaktívvá tedd az oldalad!
Főleg a tematikus blogokra igaz (erre nagyon jó példa a divat és a szépségápolás), hogy nagymértékben alkalmazkodnod kell az olvasóidhoz, és fontosnak tartani az ő igényeiket is. Így közvetlenebb jobb kapcsolatot alakíthatsz ki velük, és szívesebben fognak az oldaladra feljárni ha őket érintő több tartalmat találnak. Persze minden blognak megvan a fő profilja, a témán belül is, de érdemes megragadni az olvasókat, visszajelzéseket kérni, és azokat átgondolni.
Tartalmi igényfelmérés
Akár egy kirakott szavazás amiben felméred hogy a látogatóid mit olvasnának szívesen az oldaladon akár egy GoogleForm vagy bármilyen fomájú igényfelmérést a tartalmat illetően. Szerintem fontos hogy gondold meg mit raksz a listába, mit van módod elkészíteni, mert rendszeres látogató szemével, ha már egyszer szavaztam egy verzióra és arra is érkezett a legtöbb szavazat, nincs annál idegesítőbb amikor a blogger figyelembe sem veszi mert nincs kedve az adott dologról írni. Fontos dolog, ha visszajelzést kérünk, és úgymond ígérünk valamit az olvasónak, akkor azt amint módunkban áll tartsuk be!
Érdemes az igényfelméréskor a terveben lévő és kész/félig kész de későbbre rakott cikkeket figyelembe venni, és az alapján kiírni a szavazást, hogy biztosan tudd teljesíteni, amit lényegében ígértél.
Kerülj emberileg is közelebb!
Főleg nagyon tematikus blogokon fordul elő hogy a blogger személye elveszik a téma és tartalom mögött, kapunk tőle egy minimális leírást hogy ki ő, mivel foglalkozik, és mit szeret. Ha rendszeres olvasója vagy egy blognak, akkor egyre jobban el kezd érdekelni az ember aki mögötte ül, gondolom már ti is tapasztaltatok hasonlót. A jobb író-olvasó kapcsolat érdekében kicsit ki kell tágítani a kört nem fontos akár több száz embert beengedned az életedbe de egy kicsit jobban mutasd meg magad. Ha abszolút nem kenyered a személyes posztok és hasonlók írása, tarts egy kérdezz feleleket! Így esélyt adsz a látogatóidnak hogy ne csak a tartalommal szimpatizáljanak, hanem az írójával is.
Kérdezz!
Legyen szó bármiről is egy bejegyzéseidben, nyugodtan kikérheted a látogató véleményét a dolgokról. Valószínű hogy olvasás után benne is megfogalmazódnak bizonyos kérdések és válaszok, de sokkal több az esély arra hogy le is írja őket, ha meg is kérdezed tőle. "Nektek tetszett/nem tetszett?" "Kipróbálnád?" "Volt már hasonló élményed?" Ez is egy módja hogy beszélgetést kezdeményezz a látogatókkal! Egy ajánló írásánál akár az ő véleményüket is kikérheted, ajánlasz egy neked tetsző dolgot, felteheted a látogatónak azt a kérdést hogy "Tudnátok esetleg hasonlót ajánlani?" vagy egy szorosan hozzá fűződő dologról is kikérheted a véleményüket: "Ugyan ettől a márkától az xy terméket esetleg ismeritek, mi róla a véleményetek? Kipróbáljam?" Ez máris felcsigázza kicsit a látogatót, érdemes a bejegyzések végén 1-2 sort rájuk szánni!
Röviden és tömören
Sok kutatás és megfigyelés bizonyítja azt hogy az emberek gyakrabban jeleznek vissza akkor ha nem nagy nyűg. Ha nem kell egy 15 perces formot kitölteni, és nem kell regényt írni. Sok olyna kreatív formával találkozhattál és persze hozhatsz is létre, ami a látogatók részéről nem kerül sok fáradságba, de neked hatalmas visszajelzés lehet. Akár egy "Tetszenek a bejegyzéseim? - mérgestől a nagyon boldog smile-ig, vagy egy egy mondatos "Mi a véleményed az oldalról egy mondatban?".
Jelezz vissza!
Utolsó, és természetesen a legfontosabb az hogy amikor az olvasó valamilyen formában visszacsatolást küld neked. Válaszolj! Ha kommentel, válaszolj! Ha értékeli az oldaladat akkor összegezd, vond le belőle a tanulságot. Ha azt kéred tőlük hogy mondják meg mit szeretnének látni az oldaladon, akkor a legjobb tudásod szerint teljesítsd. Hosszú idő és nagyon sok látogató kell ahhoz hogy olyan méreteket öltsön egy blogon a kommentek és visszajelzések száma hogy ezt már ne tudd kezelni. A válaszadási idővel is sokat nyerhetsz, sok kommentelő jön ír és nem néz vissza, de van akiket megfoghatsz és egy-egy beszélgetés által állandó látogatód lesz!
|